سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان

جستجو

فصل اقتصاد – فولکس واگن نسخه ویژه کالیفرنیا از ون T6 را به مناسبت سالگرد عرضه ی این مدل عرضه کرده است که با تجهیزات ویژه و قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار عرضه می شود.
شلوار دم پا گشاد، سبک موسیقی سایکدلیک راک (به طور خاص سبک راک روانگردان) و ون مسافرتی فولکس واگن T2 میکروباس، از جمله مهم ترین نمادهای فرهنگ آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ و دوران هیپی ها به شمار می روند. شاید بخش عمده فرهنگ مردم آمریکای آن دوران در این سه نماد (ون فولکس، موسیقی و هیپی گری) خلاصه شود. اگرچه خودروی مذکور در آلمان ساخته شد؛ اما توانست خود را به نمادی در تاریخی مردم آمریکا تبدیل کند. ون مسافرتی فولکس واگن T2 به لطف ظاهر متفاوت و کابین جادار، به عنوان وسیله ای ایده آل برای گشت وگذار طولانی، تفریح در تعطیلات آخر هفته و به خصوص کمپینگ در چمن زار ووداستاک ( فستیوال موسیقی Woodstock)، شناخته می شود.

ون مسافرتی فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ هنوز زنده است؛ اما علاقه مندان به چنین محصولی در بخش غربی اقیانوس اطلس (قاره آمریکا) به دلیل سیاست های تجاری فولکس واگن در فروش، قادر نیستند آخرین نسخه T6 را خریداری کنند. از سویی دیگر، فولکس واگن درک می کند که آمریکایی ها هنوز هم دوست دارند با ون بزرگ T6 به گشت وگذار بپردازند؛ به همین دلیل تصمیم گرفت تقریبا ۱۲ دستگاه از این ون مسافرتی را به مناسبت سی امین سالگرد تولید نسخه سفارشی کالیفرنیا روانه گالری گولدن استیت کند.

نسخه کالیفرنیا از سال ۱۹۸۸ تاکنون در بازار حضور داشته است و مدل استاندارد ون فولکس واگن T6 را به مبارزی توانمند در تعطیلات آخر هفته تبدیل می کند. سقف فلزی استاندارد با یک چادر پاپ آپ (تاشو) جایگزین شده است و اکثر فضای داخلی ون برای قرار گرفتن آشپزخانه کوچک، فضای انبار اضافه و محل نشیمن در اختیار قرار می گیرد.
سفر ما از فرودگاه لس آنجلس آغاز می شود، جایی که مهندسان فولکس واگن همراه با چند دستگاه ون کمپر نیم تنی فولکس واگن T6 کالیفرنیا ورود ما را خوشامد گفتند. یکی از این وسایل نقلیه تفریحی در طی سه روز آینده خانه ما خواهد بود. در این سفر، ون مسافرتی دارای تریم سرخ اقیانوسی (Ocean Red) بود که بیش تر شبیه یک آپارتمان لوکس به نظر می رسد تا این که شبیه وانت کمپر باشد.
ون مسافرتی فولکس واگن T6 به طور کامل با دو بخش مجزا برای خواب، اجاق گاز، یخچال، دوش عقب با مخزن آب ۱۱۰ لیتری، چند خروجی برق سه شاخه و سینک آشپزخانه تجهیز شده است. سفر خود را در امتداد ساحل اقیانوس اطلس آغاز کردیم، که شامل ۸۰۰ کیلومتر مسافت در جاده های خوش منظره، بزرگراه های اطراف و دو شب کمپینگ واقعی در خارج از مالیبو و سانتا باربارا بود. خوشبختانه ون مسافرتی فولکس واگن T6 کالیفرنیا برای چنین روزهایی ساخته شده است و در حتی سخت ترین شرایط نیز می تواند راحتی سرنشینان را فراهم کند.

ون مسافرتی فولکس واگن از پیشرانه ۲٫۰ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است و قدرت تولیدی پیشرانه از طریق جعبه دنده ی هفت سرعته دوکلاچه به تمام چهار چرخ فرستاده می شود. ون فولکس واگن T6 قادر است در زمان ۹٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که با توجه به حجم پیشرانه و دیگر مشخصات مناسب به نظر می رسد. خوشبختانه ون بزرگ و جادار فولکس واگن به خوبی توانست از مهمانان خود در بزرگ راه های جنوب کالیفرنیا برای رسیدن به کمپ پذیرایی کند. با توقف در چند پارکینگ ساحلی در کنار راه، ون مسافرتی توانست نظر جمعیت زیادی را به خود جلب کند. یکی از کسانی که شیفته این ون مسافرتی شده بود و خودش صاحب یک مرسدس بنز اسپرینتر (Mercedes Benz Sprinter) است، بدون دعوت وارد ون شد و در صندلی عقب قرار گرفت؛ قبل از این که فرصت جواب دادن داشته باشیم از من پرسید، این ون الکتریکی است؟ البته مدل اروپایی را با نسخه آینده فولکس واگن I.D. Buzz اشتباه گرفته بود! در ادامه پرسید چه موقع ما در آمریکا می توانیم این ون مسافرتی را تهیه کنیم؟ به نظر می رسد که شوق و شور بسیاری برای خرید جدیدترین نسخه کالیفرنیا از ون مسافرتی فولکس واگن T6 به خصوص در ایالت کالیفرنیا وجود دارد.

پس از چند ساعت سفر مداوم، به اردوگاه خصوصی در اطراف اقیانوس اطلس رسیدیم. پس از پیاده روی جسورانه در تپه های اطراف، باید ون مسافرتی فولکس واگن T6 را برای ماندن شب آماده می کردیم. وسایل مورد نیاز را در فضای باز روی زمین گذاشتیم و برای روشن کردن آتش آماده شدیم. پس از آزمایش امکانات و تجهیزات مخصوص خواب ون از جمله سقف پاپ آپ الکتریکی، صندلی های تاشو و صندلی های چرخشی جلو توسط یکی از مهندسان فولکس واگن، نوشیدنی ها را از یخچال ون تخلیه کردیم و برای شب اردو زدیم. ایستادن در کنار آتش و گفتگوی دوستانه همراه با تماشای تلویزیون، لذت هایی دارد که شاید تنها بتوان با ون مسافرتی فولکس واگن T6 تجربه کرد.

روز بعد فرا رسید و پس از صرف صبحانه و نوشیدن قهوه، به بزرگراه ۱۰۱ رفتیم تا به سمت سانتا باربارا حرکت کنیم. بار دیگر توقف در کنار چند پارکینگ ساحلی باعث شد افراد محلی دور ما جمع شوند؛ اکثر آن ها می خواستند بدانند چه موقع می توانند ون مسافرتی فولکس واگن T6 کالیفرنیا را خریداری کنند و چقدر برایشان هزینه خواهد داشت.
سانتا باربارا اولین توقف گاه بود و دومین مرحله از سفر ما به سمت جنگل ملی لس پدرس منتهی شد. این جایی است که نسخه کالیفرنیا از ون فولکس واگن ما را واقعا شگفت زده کرد. در ناحیه کوهستانی واقع در شمال سانتا باربارا، ون مسافرتی توانایی های خود را در عبور از دره های عمیق و باریک نشان داد.وزن ون با چمدان، اجاق گاز و یخچال کوچک تقریبا به ۲۷۲۰ کیلوگرم رسیده بود؛ اما عملکرد بسیار فوق العاده ای در جاد ه های ناهموار و پیچ های صعب العبور از خود نشان داد.

خوشبختانه این ون دارای حالت اسپرت است و فولکس واگن چنین استفاده ای را پیش بینی کرده. پیشرانه ۲٫۰ لیتری ون به خوبی بهبود یافته است که باعث می شود پاسخ گویی دریچه گاز بهتر شود و استفاده از سیستم کنترل انطباقی شاسی (به عنوان گزینه اختیاری)، منجر به عملکرد عالی ون مسافرتی فولکس واگن T6 کالیفرنیا شد. سیستم فرمان پاسخ گو و سبک وزن، بازخورد خوبی از جاده داشت و عملکرد مناسبی در مسیرهای ناهموار از خود به نمایش گذاشت. شاید بتوان نشستن پشت فرمان این ون مسافرتی را با برداشتن گلف و ضربه زدن به توپی سنگین تر از توپ گلف مقایسه کرد.

پس از پیاده روی ماجراجویانه در جنگل لس پدروس، برای دومین شب متوالی کمپ را راه اندازی کردیم. این بار با استفاده از یک دستک پنهانی هوشمندانه در زیر صندلی مسافر برای باز کردن سایبان بیرونی و کشیدن صندلی های تاشو نصب شده در عقب، فضای بسیار مناسبی برای استراحت و لذت بردن از منظره کوه های اطراف فراهم شد. این لذت ها در کنار هم باعث می شود ون مسافرتی فولکس واگن T6 به عنوان بهترین خاطره آمریکایی ها در ذهن باقی بماند.
روز آخر با ترافیک در بزرگراه ۴۰۵ مواجه شدیم و ناهار را خیلی سریع در رستوران زنجیره ای In-N-Out burger صرف کردیم. در ساعت های آخر خداحافظی با ون مسافرتی، فهمیدم که نمی خواهم آن را از دست بدهم و به علت علاقه شدید آمریکایی ها پی بردم. واقعا آن ها حق دارند برای چنین وسیله نقلیه راحتی دیوانه شوند؛ مخصوصا اگر عمری را با عشق تفریح و تعطیلات آخر هفته در جاده گذرانده باشند.

مقاله های مرتبط:
خودرو مفهومی فولکس واگن I.D. Buzz معرفی شد؛ آینده ون های شهری تاریخ عرضه ون برقی فولکس واگن مشخص شد
ون مسافرتی فولکس واگن T6 کالیفرنیا با توجه به نرخ فعلی ارز، قیمت بسیار بالایی دارد. این مدل خاص (نسخه سرخ اقیانوسی)، در ایالات متحده قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت که بسیار گران به نظر می رسد. این قیمت وقتی زیاد است که آن را با سایر وسایل نقلیه تفریحی مانند ون مرسدس اسپرینتر و فورد ترانزیت (Ford Transit) مقایسه کنیم. خوشبختانه تریم های پایین تر ون مسافرتی فولکس واگن T6 با قابلیت های کمتر، در مقایسه با رقبا قیمت پایین تری دارند؛ به طوری که مدل پایه در حدود کمتر از ۴۵ هزار دلار هزینه دارد. البته می توان قیمت ۴۵ هزار دلار را برای یک ون در کلاس خودروی تفریحی بسیار مناسب دانست.
متأسفانه مهندسان فولکس واگن در طول سفر به ما اطمینان دادند که این شرکت هیچ برنامه ای برای عرضه ون مسافرتی T6 در داخل ایالات متحده آمریکا ندارد و مهم نیست که علاقه مندان چه مقدار از ما سؤال می کنند. حداقل می توانیم انتظار داشته باشیم که ون فولکس واگن I.D. Buzz در سال ۲۰۲۲ عرضه شود؛ یک ون تمام الکتریکی که شاید بتواند دوباره در کلاس خودروی تفریحی و اتوبوس کوچک، نام فولکس واگن را زنده کند. البته امیدواریم که این ون تمام الکتریکی بتواند عملکرد جذاب و فوق العاده ای شبیه نسخه کالیفرنیا از ون مسافرتی فولکس واگن T6 نمایش دهد.


موضوع : اخبار عمومی اقتصادی
برچسب : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نویسنده :adminkhan در تاریخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۷